måndag 10 juni 2013

Vad ska det bli av 'et?

Jag överröser inte bloggen med inlägg direkt, finns inget att skriva om just nu (eller i alla fall har jag inte alltid lust). Men så, igår när jag var och tränade började jag fundera (igen) på vem som kom på att det var bra att göra sadlarna på träningscyklar så obekväma? Spinningcyklar hajar jag (tror jag), där handlar det ju inte så mycket om att sitta ner vad jag förstått men de andra? Jag begriper't inte! Jag har ju fyllning så för mig borde det i alla fall fungera som sådana där kuddar som det finns på cykelbyxor för cyklister som cyklar mycket (och långt) men det hjälper verkligen inte. HUR måste det inte kännas för de som faktiskt är vältränade och som inte har det där "lilla extra"? En halvtimme är vad jag klarar av, då måste jag resa mig upp på slutet.. Har de spinningcyklar som motionscyklar på mitt gym? Jag kan inte minnas att de cyklar jag cyklat på tidigare har varit så sjukt obekväma (eller så vill jag inte minnas). Men jag cyklade i alla fall en mil på den halvtimmen, just sayin'..

En annan sak som jag också tänkte på under mitt tränande var - är det nya shortsmodet boxertrosor? För jag har sett några yngre tjejer (sådana som är trendiga ni vet) och det ser liksom ut som om det är det de har på sig, ett linne och ett par "shorts" som visar halva skinkorna. Jag antar att jag är gammalmodig, men ändå, är det verkligen meningen att det är sådana man ska ha? Hade jag varit 15 så hade jag väl antagligen skrikit förfärligt om min mamma sagt som jag säger nu, tyckt att hon var född på stenåldern och inte fattade en barr, men alltså - verkligen? Lite borde man väl lämna åt fantasin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar