måndag 4 februari 2013

Återkommande problem i livet.

Det händer, handen på hjärtat, lite för sällan att vi städar. Det i sin tur gör ju att vi när vi väl kommer till skott har så mycket mer att städa (undan). Varje gång, samma sak, "vi måste städa lite oftare", men det händer ju aldrig. Nu t.ex. har Peter lagt lite saker som ska upp en våning på soffan med kommentaren "jag lägger den här, så länge". Möjligen är det ungefär här vi gör det första felet - så länge - är inte en bra förutsättning. Jag har börjat med att lägga saker som ska upp i trappan, det gjorde alltid mamma, alla hade varsitt trappsteg där våra respektive kläder (strukna) och saker låg tills vi tog upp dem. Smart faktiskt, men jag liksom inte förrän ganska nyligen kommit på att vi faktiskt har en trapp där vi kan lägga sakerna.

Jag har också, i samband med det här, rensat bland mina garner (eller rättare sagt, jag har lagt dem i påsar och ställt upp dem i min garngarderob där jag tänker att jag kan ha det jag inte använder. Detta resulterade i att jag nu enbart har en korg med garn som jag använder nu, och som jag kan ta med mig om jag ska iväg på något i virkväg, samt en hink där jag lagt det garn jag tänkt mig behöva använda inom kort. Just nu är jag väldigt inne på Amigurumisar så det är sådana garner (plus det som ska bli Pippi-tunikor till Leia och Bianca). Ganska soft tycker jag. Dessutom passade jag på att lägga ihop alla stickor för att se vad jag hade och vad som blev över. Jag hade rätt många i storlekar som jag alltid tänker att jag har få av när jag är på loppis, två och en halv till tre och en halv alltså. I framtiden kanske jag kan gå tillbaka till det här inlägget och notera att just de storlekarna har jag faktiskt redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar