fredag 1 februari 2013

En giraff på toaletten?

Jag har idag, trots att det är något av det absolut värsta jag vet, städat ordentligt på toaletten. Nu på vintern är flickorna inte lika glada över att gå ut när det är dags utan nyttjar lådorna i högre grad = vi behöver byta sand oftare. Vi har sån därn bra sand som inte doftar och med bra hållbarhet, det passar rätt bra med tanke på att de går ut resten av året. Hursomhelst, nu är det rent och fint, bra också med tanke på att det ska komma en tjej från hyresgästföreningen som ska kolla om det finns fukt och/eller mögel. Ventilationen lämnar en del övrigt att önska kan man säga. Ibland önskar man att det var hyresgästen som visat en lägenheten istället för hyresvärden, jag tror att man skulle få ett mer ärligt intryck då... Fast jag är glad att jag tog kontakten med hyresgästföreningen, det är det värt - jag hoppas att det i förlängningen leder till att vi får en fräschare bostad och ett fräschare område. Om inte - ja, då lär i alla fall jag flytta, fast det hoppas jag verkligen att jag slipper.

En helt annan grej: jag såg en tjej som virkat mini-amigurumisar med S Y t r å d, fattar ni det? Sytråd!! Det var ju väldigt fina saker, en elefant bl.a. men jösses vilket tålamod! Jag känner ju naturligtvis att jag måste göra ett försök, jag har inte många sytrådar i olika färger, men någonting måste jag ju kunna fixa. (Nej, jag tycker inte det är roligt att göra test som bara är "förattseomdetfungerar" med vad som helst). Jag är rätt inne på amigurumisar överlag just nu, jag ska ju göra klart en sjal tills vi åker, hade jag tänkt men det är så trååååååkigt just nu. En giraff däremot, det är ju något alla behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar