onsdag 17 juli 2013

Man blir ju helt dagvill

...men idag är det väl onsdag? Jag hoppas det i alla fall, det är vad jag räknar med ;-)

Vi håller fortfarande på att plocka upp och plocka ner, det går framåt. Igår satte jag upp gardiner och även om jag ibland tycker att det är rätt snyggt utan gardiner så måste jag säga att i den här lägenheten är det nog ändå bäst med gardiner. Igår skulle vi hitta en sladd till min förra dator - en laptop, laddarsladden ni vet, min minsta syster skulle få köpa den och både jag och Peter har minne av att vi lagt både sladd och dator tillsammans. Tror någon att de gjorde det igår? Nej då, inte. Och vi letade överallt, sladdar hit och dit, ner i källaren för att försöka komma fram någonstans där det kunde tänkas finnas en eller annan sladd (men det var ju i princip bara allt det som var i källaren förut som låg där, dvs. böcker och lite mer böcker samt julgrejer) men inte där heller. Men, vad det verkar så fick de igång den igår i alla fall, med någon annan sladd gissningsvis, men det gör ju inget, antagligen hittar vi väl sladden också så då blir finns det ju reserver att tillgå.

Idag hägrar vardagsrum och böcker in i bokhyllan, det blir nog bra - just nu används de nämligen till att lägga ren tvätt på vilket ju är sådär kul att kolla på när man sitter framför tvn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar