söndag 24 november 2013

Approved!

Japp, jag är godkänd. Jag får resa in i USA - whohoooo!! Så himlarns schyrr! Jag får dock påbackning för att jag heter Åsa, det godkänns inte. Ironiskt är att mina föräldrar, som har ganska ovanliga namn, valde att ge oss barn lätta, korta och vanliga namn. Åsa har ju alla de kvalifikationerna - om man nu inte väljer att åka utomlands. Så utomlands, om jag till exempel måste säga mitt namn på Starbucks när jag beställer min kaffe och det är kö, heter jag numer Emma. Mitt andranamn. Det om nåt är ju ett riktigt enkelt, kort och vanligt namn + internationellt, det hade varit bättre. Men, det är ju lite sent att ändra nu, och Åsa är bra, att heta Emma på Starbucks känns ju som en bra lösning även om det naturligtvis resulterar i att jag bara kan tänka på att jag heter Emma där och då, för annars missar jag ju mitt kaffe och DET vill vi inte vara med om..

Igår var vi i Ullared. Det var väldigt många andra som var det också kan jag säga. Men det gick ändå rätt bra, bättre än jag trodde faktiskt. Jag hittade t.ex. brads som man använder när man gör kort exempelvis, för bara 5 kr/st. På Ugglan (bokstället som är det enda stället i stan som säljer sådana prylar) kostar de 29 kronor. Stor skillnad. Fast å andra sidan inte så många alternativ, bara vissa färger liksom.. Det jag behövde mest av allt var tröjor. Jag hittade en. EN. Endast en som kändes som jag kunde tänka mig, prismässigt och utseendemässigt. Men, bättre än inget. Jag ska tillbaka (!!!!!!) om en och en halv vecka, tillsammans med min minsta lillasyster. Jag är glad över att hon inte följde med igår, det hade ju varit förfärligt bland alla människor. Nu är det ju snart jul och det betyder ju såklart att det är massor av folk där, men, vi ska åka när hon slutat skolan för dagen vilket gör att vi kommer dit ganska sent på dagen och jag tror att det kan vara en riktig hit, då börjar ju folk åka hem och vi kan springa ganska lätt där. Hoppas jag. (Det är ju en vardag). Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar