onsdag 27 augusti 2014

Studenten som dricker kaffe

Jag har börjat plugga. Det är något jag gjort ett bra tag i mitt liv, innan jag gick in i väggen och blev sjuk vilket nu är sju (7) år sen. Ganska lång tid så eftersom jag inte vill göra saker halvdant gick jag direkt på heltidsstudier - en ganska stor skillnad, för att inte säga E N O R M ! Men en rolig skillnad också även om jag den här veckan jag gått hittills har tappat modet ganska ofta, men det är väl kanske inte särskilt konstigt, vänja sig vid att gå upp på morgonen, umgås med folk, läsa litteratur som inte är skön, tänka och formulera sig. Det är inte helt enkelt. Det som är bäst är dock att jag varje gång jag väl är på en föreläsning eller ett seminarium känner att ja, det känns roligt! Det känns intressant och jag blir motiverad och jag har börjat dricka mycket kaffe igen. Det sistnämnda kanske mindre bra, men ändå, jag har köpt fina kaffekoppar (och små, fina, som man hade förr, innan kaffe blev en dryck som ska drickas halvliter-vis) och det blir så snitsigt att sitta vid köksbordet och pimpla kaffe i en kopp med rosor som dessutom står på ett lika rosigt kaffefat - ni ser det framför er? Bra! För det är jäkligt nice!

Det tristaste med studerandet är att jag hittills har haft svårt (läs: jag har inte alls lyckats komma iväg) att träna, det saknar jag litegrann och det är ju dessutom ett rätt bra sätt att få fart på adrenalinet osv. Men, det får nog vänta tills jag kommit in i rutinerna på riktigt, nu somnar jag ju nästan på väg hem från tåget de dagar jag varit där fram till tre (och jösses vad mycket folk som åker med det där jäkla tåget, det kräver i sig ett eget inlägg så jag får återkomma till det). Som tur är går jag ju till och från stationen och universitetsområdet är ju så stort att man går vilse, så motion lär jag ju få i alla fall.

Nu kom jag på att om någon läser här och denne någon inte har facebook (eller rättare sagt, inte är vän med mig på facebook) så kan jag tala om att det handlar om lärarutbildningen, grundlärare F-3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar