tisdag 29 januari 2013

Varats olidliga lätthet

Bilden jag visade igår fick massor av likes från coola muskelknuttar på instagram, jag skrattade gott, det kändes som ganska, vad ska man säga, paradoxalt? De flesta bilder jag har där är liksom garn, mormorsrutor, böcker och annat pyssel.. Men det är klart, roligt att man kan nå ut till olika människor, kanske fick de inspiration till att sätta igång med lite handarbete. (Jag fick däremot ingen större lust att dricka proteindrinkar och annat onaturligt, det kan jag säga, banan efter träningen är mer min grej). Och när vi är inne på ämnet så har jag faktiskt inte haft så mycket träningsvärk idag, mest ont i arslet, nästa gång ska jag nog inte cykla :-P. Trött däremot har jag varit, så in i norden, jag trodde jag skulle dö när jag var tvungen att gå upp eftersom boendestödet skulle komma. Vi tog en liten promenad men sen sov jag ett par timmar igen, helt slut. Bra dock att jag faktiskt sov av utmattning och inte för att jag tagit så mycket mediciner, kanske ska jag testa att sova utan sömnmedicin efter nästa träningsdag (det blir torsdag, jag har räknat ut att mån-, tors- och lördag passar bra in i mitt schema), det är ju aldrig negativt faktiskt. Jag fick också min mojäng som man kan ha på armen och ha sin mobil i, så jag kan lyssna på spotify så nu ska jag börja med arbetet att lägga upp en bra tränings-spellista (antagligen en av de bästa grejerna med att träna - höhöhö).

Jag håller just nu på att läsa Sophie Kinsellas senaste bok 'I've got your number' och jag hade tänkt att jag skulle läsa den just idag eftersom jag måste lämna in den imorgon och det är fjärrlån osv. Tröttheten har ju dock gjort att jag faktiskt inte orkade titta i den för då somnade jag, jag hoppas att det inte är någonting på tv (mer än The Big Bang Theory klockan nio) för då är det lättare att ta till boken. Visst är det märkligt hur man fungerar? Jag verkligen älskar böcker, jag älskar att läsa böcker, men lik förbannat så hamnar jag ändå framför tv:n på kvällen, jag fattar inte varför. Ett tag hade vi inte vanlig tv, det var när vi bodde ute i huset, då såg vi på dvd:er och istället för tv läste vi böcker och grejen var, vi saknade inte ens tv:n, det gick ju bra ändå - vi har DN och får nyheter den vägen, sen finns internet och ja, man blir liksom inte helt bortkommen utan tv. När den här tvn ger upp tror jag banne mig att vi ska låta bli att köpa en ny tv. De gånger man vill kan man ju se film/serier på dvd - eller - på playkanalerna (ännu bättre för då kan man ju se det när man vill). (Just nu kom jag på att om tv:n ger upp kommer vi ju inte kunna kolla på dvd på den heller, men ja, om man köper en tjocktv för en hundring så klarar man ju av det också och när det är OS så kan man koppla på kanalerna om man har lust (och Vasaloppet) men det är ju saker av en annan karaktär än alla serier och skit man ser om och om igen, överallt, olika namn men samma innehåll).








Nu när jag tänker på det så behöver jag ju faktiskt inte vänta tills den här burken ger upp, jag kan ju faktiskt dra ur kabeln och allt det där ändå, jag tror ändå att det är en ganska viktig del av själva grejen, är det obekvämt så blir det jobbigare att sätta ihop och igång allting. Om vi nu ska åka iväg på den här resan kanske det kan vara bra att ta tillfället i akt och släppa den biten, då vänjer man ju sig av med att titta på tv och vänjer sig vid att läsa böcker. Alltiett. Ibland slår jag mig själv och mina idéer med hästlängder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar