måndag 13 maj 2013

Råd och personlig övervägning

..leder helt enkelt till att jag inte kommer att tönta mig och skriva att jag "önskar att festen blir alkoholfri" utan att jag kommer att ha en alkoholfri fest. Helt enkelt. Vill jag inte ha alkohol så ska jag inte heller behöva ha det, take it or leave it. Sen får man väl se vad som sker, antingen får jag ha en midsommarfest tillsammans med mig själv och Peter eller så får vi lite sällskap. Jag hoppas dock att jag får lite besök under mitt kafferep för visst är det gott med kakor, men om man ska äta sju sorter och x antal av dessa sju, plus tårta så är det ju trevligt om man har lite hjälp.. (Annars får jag kanske bjuda grannarna). Tack Ylva för ditt råd!

I övrigt går livet sin gilla gång, jag håller just på att sortera och rensa bland foton. Jag har tänkt att jag ska sätta in dem i en vanlig anteckningsbok, kanske inte det ultimata pappret för det men eftersom det är en hel del som ska sparas så tror jag ändå att det blir det bästa, billigaste i alla högsta grad åtminstone. Huvudsaken är ju att de finns kvar tycker jag men jag vet verkligen inte vad jag ska göra med alla kopior. Å ena sidan tänker jag att de ju kan vara roliga att ha kvar om det skulle hända någonting med dem jag sätter in i "album" men å andra sidan, om det t.ex. är en brand vi pratar om så är väl risken plus minus noll vad gäller att få behålla bilderna överhuvudtaget. Av den anledningen tänker jag att jag lika gärna kan slänga de som inte betyder särskilt mycket för mig om jag har kvar dem eller ej, det finns ju trots allt de som är mer värdefulla än andra, för mig åtminstone, det löser emellertid inte problemet kring vart jag ska förvara dem. Jag har hört att en del, förr i tiden, hade bankfack för negativ osv. jag vet inte om det är ett alternativ? Finns det sådana ens längre? De hanterar ju inte riktiga pengar längre så jag vet inte.. Det kanske inte kommer finnas så mycket längre i alla fall, generationen som hade bankfack blir mindre och mindre medan vi nuförtiden lägger allting i diverse minnesmöjligheter och då försvinner ju det behovet. Köra över till lämplig minnesburk är alltså det ganska självklara svaret efter det här svamlet alltså. Okej. Klart!

När jag nu funderat över det här kommer ytterligare en fundering, nämligen, varför ska vi införa nya sedlar om några år? Alltså med tanke på att vi använder mindre och mindre riktiga pengar och med tanke på att, precis som i frågan bankfack, den generation som hellre använder riktiga pengar än att betala med kort blir mindre och mindre, behöver vi då nya sedlar som ingen, till slut, kommer använda? Stora frågor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar