torsdag 12 december 2013

Två veckor kvar!!!

Först och främst: Vad töntigt att det verkar bli olika teckensnitt beroende av om jag skriver här på datorn eller om jag skriver på paddan. Kan man göra något åt det? Antagligen, men jag vet inte hur, så det är väl bara för er att hålla till godo. Take it or leave it, som man brukar säga.

Åter till övrigt:

Det är alltså två veckor kvar tills vi nu, om alla gudar av alla sorter (speciellt de som har hand om vädret) är med oss snart är framme i New York!! New York people! Här måste jag först göra er uppmärksammade på att jag, på grund av någon anledning som jag verkligen inte vet, har någon sorts tics som gör att jag måste berätta ett pappaskämt när jag kommer på det trots att jag egentligen tycker att de är sjukt dåliga (min syster brukar driva lite med mig på grund av detta, så Sara - this one is for you!). Okej. Är ni beredda? *harkel*  Happy New York!!! (Ja, er reaktion är helt rätt, himla med ögonen och fnys).

(Jag är rätt säker på att det inte ens är någonting som är nytt, antagligen kommer hela Manhattan överrösas med sådana här grejer vid årsskiftet, det skulle inte förvåna mig).

Övrigt nummer två är det här: Jag eftersökte försökskaninerpersoner för att öva mig på porträttfotografering via en loppissida på ansiktsboken. Sen kom jag på att det ju är jul snart och eftersom vi åker nästa lördag (till Etuna alltså) så blir det som svårt att hinna med. Därför har jag nu istället sju personer (några med barn, några utan) som gärna ställer upp. Jag vet inte om alla inte fattar att jag verkligen inte är något proffs, speciellt inte på porträtt, det är ju därför jag vill öva. Jag hoppas verkligen att de inte har toppenhöga förväntningar för då lär de bli kraftigt besvikna, det kan jag säga. Häromdagen fotograferade jag Peter lite, han skulle ha en bild till ett reportage om Populär Poesi i en tidning, den blev rätt bra tyckte jag själv, så när jag har satt mig vid paddan så ska jag lägga ut den här i bloggen så får ni se. Jag har ju fotat barn tidigare, de är ju lättare - om man fotar dem i nuet alltså, typ när de leker, då kan man få en del bra bilder. Jag vet inte om jag egentligen vill fotografera dem sådär uppstyltat, men om föräldrarna vill det så ska jag ju såklart göra det, men det tror jag blir väldans mycket svårare.. Kul med gensvar dock, det tycker jag!

Ryggen har bättrat på sig, den också, det gillas naturligtvis - man vore ju galen annars - i går skulle jag gått på mitt normala morgonpass i Spinning men det blev inställt. Istället såg jag att det fanns reservplatser på kvällspasset (med en annan ledare) och ställde mig på en sådan, fick ett sms om en ledig plats men då sov jag så tiden för att svara hann gå ut. När jag sen kom till skolan så tänkte jag att jag väl ändå kunde kolla lite om det fanns lediga platser då, vilket det såklart gjorde. Jag kände mig sjukt, sjukt opeppad så då bestämde jag mig för att boka ett pass. Jag släpade mig verkligen iväg sen, slääääääääääääääpade. Satt där på cykeln och tänkte "ärdetinteslutsnartärdetinteslutsnart?" och till slut så var det ju det, men jösses vad tradigt det var. Jag fattar inte! Jag tror dock att det är ett jäkligt bra pass, det är intervallträning så nu under vintern så borde jag nog gå på det för att komplettera löpträningen.. Jag undrar varför jag tycker att det andra passet - som ju faktiskt bygger ganska mycket på att köra backigt, vilket ju är rätt tungt - är roligare? Kanske för att jag har starkare ben och sämre kondition, jag vet inte... Eller så är jag ovan.

Nu ska jag emellertid sätta mig och göra lite julkort, nu har jag fått igång kreativiteten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar