fredag 1 mars 2013

Det här skäms jag över..

Men ibland känns det skönt att erkänna sådana saker också. The thing is: När jag mår sämre så kan jag ibland bli så fruktansvärt irriterad och störd över att andra människor gnäller. Då kommer tankar i stil med: " Skärp dig för i helvete, det handlar om att du måste handla en dag senare än vanligt, det är inte ens ett problem.." eller "Men vad fan, du gnäller om att du råkat äta lite för mycket fast du är helt normalt byggd och tränar ordentligt" eller "Åh, vad jobbigt det måste vara att behöva jobba igen, fast du har varit ledig i tre dagar och behöver jobba helg". Typ sådana saker (observera att det är påhittade tankar, alltså, det handlar inte om någon speciell person som ondgjort sig över något av dessa exempel). Jag är medveten om att allt utgår ifrån de egna förutsättningar som alla har, vad som är jobbigt för en är rena lättjan för en annan och så ÄR de ju i livet, det är normalt, vi är ju olika! Och jag vet ju det, det är väl därför jag själv hamnar i gnället, för det är ju precis samma sak jag gör själv just nu.. Men jag tycker ändå synd om mig själv och kräks över att människor inte fattar hur bra dom har det, att en extra påse godis en gång i halvåret knappast är en katastrof, exempelvis orkar du ta dig ur sängen för att skaffa dig den där j-la påsen..

Så. Nu vet ni vilket mode jag är inställd på idag..


2 kommentarer:

  1. Alla blir vi irriterade på knäppa saker! Just då känns de dock allt annat än knäppa. Tvärtom - extremt motiverat irriterande. Just då. =)
    Kramar till Dig ÅSa. Vill träffas snart!

    SvaraRadera
  2. Är inget att skämmas över!!! Allt är relativt å jag måste erkänna att min tankar kan vandra på liknande sätt när människor beklagar sig över olika saker, man ser ju världen genom de glasögon de egna förutsättningarna sätter liksom... Men överlag är jag en gnällmaja nu med noll energi och ork då jobbet suger musten ur mig, men som mamma sa, du kan ju vara glad du har ett jobb iaf... å hon har väl rätt i det! Massa kramar!

    SvaraRadera