tisdag 17 juli 2012

Och sommar'n den fortsätter

Jag har hittat ett så snyggt mönster så det nästan inte är klokt. På vad? En virkad kappa!! Den är så himla snygg tycker jag - här kan du hitta den. Eftersom jag igår dessutom läste hos min kusin att vinröd är höstens färg så ska jag göra den i vinrött (det var en av de färger jag valde mellan när jag kollade på garnet, som ni kan se här). Garnet är ju rätt dyrt som ni kanske ser, det behövs 23-24 nystan för en sån som mig så ni förstår ju vart man hamnar. Å andra sidan så kan man ju säga att man antagligen inte skulle få betala mindre om man skulle köpa en ny. Och man behöver ju inte köpa alla nystan på en gång om man inte känner för det.. (= har råd).

Idag har vi varit och tittat på bilar - det kändes som en väldigt trivsam sysselsättning, man känner sig lite vuxnare faktiskt. Den bil vi har nu är tyvärr en skitbil - den går sönder lite då och då, det är ganska sällan den är helt problemfri och dessutom (eller på grund av) är den inte mycket värd som inbytesbil. Synd. Vårt nya val, som verkar bli den vi köper, är fin och har fått bra recensioner på olika ställen vilket ju är en klar fördel. Naturligtvis. Färgen på den är fantastiskt fin tycker jag, den ser ut som en sommarhimmel och det är ju trevligt när den här sommarens himlar inte varit helt molnfria. Byt ut chartern mot en himmelsblå bil är alltså mitt tips, bilen har du (förhoppningsvis) mer glädje av under längre period.

Nu ska vi snart äta sommarmat - färskpotatis och sill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar