lördag 8 september 2012

Doobidobidooobidobidooooo. Eller nåt.

Det går sådär med min försäljning, men, tre plagg och ett fjärde bokat. Jag har sänkt priserna och hoppas på att "di snåla smålänningarna" hostar upp lite cash. (Eller, egentligen så är det väl inte så att jag är så särskilt stort behov av dessa små slantar, men det är ju roligt att bli av med lite så att man får lite återvinning. Second hand är ju naturligtvis där de kommer att hamna om de inte blir sålda). Eftersom jag fått mersmak så har jag slängt upp ytterligare några sjalar och stämplar på olika loppisar på fejsbok, vi får väl se.

Jag var på Pilatesen i torsdags, jag är glad att jag gick för det var verkligen bra tycker jag. Efter all den Yoga och Pilates som jag kommer njuta av under det närmaste året kommer att ge mig en så smidig kropp att ni aldrig sett bättre! Är fortfarande lite inne på det där springandet - alla verkar ju göra det, det ser man ju på fejsboken, alla är så bra på det också och då vill jag också bli sådär bra. En del kör ju på Göteborgsvarv och annat - rimligen borde jag ju lyckas få till fem kilometer om jag springer regelbundet under ett år? Om jag börjar med lite intervallträning i sådär lagom dos "gå snabbt i fem minuter, jogga/spring i en minut (eller kanske bara en halv), gå snabbt i fem minuter, spring en minut, gå snabbt i 7 minuter, spring en halv minut och avsluta med att gå snabbt till spåret är slut". Omöjligt kan det ju inte vara - och promenerar/snabbgår gör jag ju åtminstone ibland. Gymnastikföreningen har ju flera pass i veckan och om jag lyckas anstränga mig med lite springande så kan jag kanske lyckas hänga med på åtminstone ett medelpass i veckan när det blir vinter? (Ett av mina boendestöd går på intensivpasset och hon tycker det är skitjobbigt, hon sprang tjejmilen så hon är rätt styv på att springa, så då känns medel mer rimligt (om ens det, kanske baspasset)).

Ja. Det var väl det för nu. Plus att jag köpt en egen yogamatta också, en rosa, man får dessutom en plansch med ställningarna så jag tänker att jag kommer att kunna fixa en egen yogastudio i källaren så småningom. Kanske kan jag starta en egen grupp så småningom, i källaren just...

1 kommentar: