lördag 15 september 2012

Lördagsröra

Idag är det lördag. Lördagen är den dag då man ska göra viktiga saker som man inte hinner med i veckan, så därför har jag idag: gått en långpromenad med Peter, plockat av tomaterna (jag tror att det kommer att bli frost på morgonen inom en inte alltför avlägsen framtid) och lagt plantorna i komposten samt klippt gräset. Nu ska jag skriva det här inlägget och sen funderar jag på två saker: ska jag plocka i ordning här på skrivbordet och sen göra kort eller ska jag göra kort först och sen plocka i ordning? Sug på den! Det är lite som pest eller kolera, fast i roliga(re) former, åtminstone själva korttillverkandet. Jag sorterade alla pappersark igår, slängde en del - en liten del - slängde en del i en hög som jag ska dela ut till de som vill ha - det är ju olika papper och bitar osv. Resten sparade jag och la tillbaka i min behållare (vad ska man kalla det??). Jag trodde att jag skulle lyckas stänga den efter utrensningen men det visade sig vara en alltför stor förhoppning. Så om jag nu gör lite kort så kanske jag kan stänga den snart - och då kanske jag får ännu bättre förutsättningar för en bra organisation av alltihop. Får se om jag blir klokare av det här babblandet..

En efterlysning: är det någon som har en sån däringa söt lite versrad ur en sång, en som passar för ett barn men utan att vara för sockersöt utan kan funka även när barnet blir lite äldre? Storasystern har en tavla med "Isn't she lovely, made from love" så, tja, något i den stilen? Give it to me!!

1 kommentar:

  1. Sv - Blev ingen 19-taggare, men väl en ko :-D
    Och jag önskar jag hade en line att ge dit, men näe, just nu står det still på bra citat och liknande... KRAM!

    SvaraRadera