torsdag 18 oktober 2012

603:e inlägget

Igår klippte jag mitt hår, eller, snarare var det min vän som klippte det. Jag hade ju en ambition att låta det växa och bli långt men nja, det föll liksom nu när det hade kommit till axlarna. Mitt hår är dessutom en ganska sorglig historia på det sättet att jag har så mycket av det (det i sig är inte dåligt i och för sig) att det liksom bara blir hängande, rakt ner. Ska jag försöka slänga upp det med hårnålar så räcker det inte så länge utan det ramlar ganska snabbt ner igen. Det kan funka, men då måste jag ha låtit bli att tvätta det en halv vecka eller något, då lägger det sig rätt och ligger också kvar där även när jag tar bort nålarna. Tyvärr känner jag väl mig kanske inte riktigt så fräsch som jag skulle önska då. However, jag har nu en ny och väldigt bra frisyr! Jag kan vara (är) ful som stryk i övrigt, men, jag har i alla fall en riktigt snygg frisyr! Den passar dessutom perfekt till mina nya glajjer. Det jag vill komma till med hela det här förarbetet är detta:

Jag sitter just nu och väntar på att tiden ska gå så att jag kan få tvätta ur färgen ur mitt hår så att jag kompeltterar frisyren med snygg, röd, färg. Jag tänkte försöka skrapa fram kulturtönten Åsa igen, jag minns henne som ganska så trevlig. T.ex. tänker jag att jag nog ska ha min stickade väst (med stor säkerhetsnål) i morgon på syfestivalen, egentligen borde jag ha en brun manchesterkjol till det men jag äger ingen sådan i nuläget (men jag hade en som var så fin, så fin), ett par jeans och min röda väska. En lite palestinasjalsinspirerad sjal ska jag också slänga på mig - om jag hittar den, annars har jag en orange batikfärgad. Back to the basics alltså. Vi får se hur det går (om det går).

1 kommentar:

  1. Är säker på att du är skitsnygg i din nya frilla! Jag har förresten också färgat håret rött, smaragdrött stod de på paketet. :) Ni kommer få skitkul på syfestivalen! Hälsa kia, antar att de är henne su ska gå med. Många många kramar

    SvaraRadera