torsdag 11 oktober 2012

Jorden ska gå under nu igen

Den 21 december är det dags! Jag och Peter kollade på programmet Kobra som handlade om just undergången, vårt intresse och förberedande inför denna händelse. Det jag funderar mycket över och som jag tycker är lite märkligt är följande: varför har man packat små överlevnadspaket och lagt ut i skogarna och längs vägar? Varför har man packat hela källaren eller sitt byggda, underjordiska hem med diverse förnödenheter som stormkök, konserver, vatten och mjöl? Allt sånt där kan väl förvisso vara bra att ha om jorden skulle drabbas av en komet eller kärnkraftsolycka en masse, men, jag föreställer mig att ingenting blir kvar om man nu tänker att jorden ska gå under, det finns inte någon mening med de gömda konserverna eftersom de försvinner precis lika mycket som resten av jorden gör. Varför skulle tio personer överleva och var skulle de ta sig? Om vi utgår ifrån att jorden skapades vid/av the Big Bang så tycker åtminstone jag att det mest troliga är att jorden går under på samma sätt, det vill säga, med en stor smäll. Over and out. Jag är ju förstås inte en expert på området, och jag kan ju mycket väl ha fel, men funderar över just det här gör jag ju. Nu har ju i och för sig jordens undergång flyttats framåt ganska många omgångar så det finns ju en (stor?) möjlighet att vi trots allt kommer att fira julafton som vanligt, och om inte, well - då tror jag inte vi bryr oss så mycket om det.

2 kommentarer:

  1. Jag minns vilken hysteri det var vid millenieskiftet.
    Tänk vad snopet när de som hetsade upp sig så fick se att allt fortsatte precis som vanligt efter tolvslaget.

    Skorna:
    Nej, de är inte vinteranpassade. Mer höstskor. Jag köpte de för två år sedan tror jag och de är som nya då jag inte har använt de så mycket. Du kan ju förstås köpa en varm sula och lägga i men de har inget foder eller så.
    Stövlarna
    De är mer rödbruna i färgen, kameran gör inte färgen riktigt rättvisa. Klackhöjden är ca 9,5 cm. Där stövlarna slutar är de 17 cm breda. Skaftet är 23 cm från hälen.

    SvaraRadera
  2. Nää, är det dags igen, å dessutom INNAN jul, skulle bara våga gå under innan dess ;-P Som tur är är jag luttrad å tar allt sådant med ro... KRAM KRAM å en fin helg önskar jag dig <3

    SvaraRadera