tisdag 20 augusti 2013

Del 4 av 18

Fjärde loppet idag alltså. Jag gjorde ett rookie-misstag när jag inte tog med mig vatten kan jag säga, idag var det ju bra sommar ute igen, solen gassade och jag sprang. Fanns inte skugga någonstans nästan, åtminstone inte i närheten av där jag sprang. Hursomhelst. Upplägget idag var: Gå två minuter, spring tre minuter x 5. Jag gjorde det, fast jag gjorde sju (7) intervaller istället eftersom jag inte riktigt orkade springa hela femte omgången, det gick dock bättre på den sjätte så jag tror att det är utjämnat. Över fem kilometer blev det dessutom! Det tog förstås ca. 50 minuter, men då ska ni veta att jag efter mina sju intervaller dessutom gick ca. 10 minuter hem också. Just sayin'.

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att hade det inte varit för värmen så hade jag nog tyckt det var rätt kul faktiskt, lite roligt att märka små, små, små framgångar, för att inte tala om känslan när man är klar (och får dricka vatten)! Det blir som en kick. Men jag tänker då inte ropa hej än, jag är bara på andra veckan, det kan vara nyhetens behag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar