torsdag 15 augusti 2013

Träning och kreativitet

Jag började skriva ett inlägg för en stund sen men det blev så fruktansvärt tråkigt. Herregud - det hade kunnat bli en hel uppsats om ett stort sår jag kliat upp på ena armen. Det gör jävligt ont, det är egentligen det enda man kan säga om den saken, men jag ska dra mig ut i morgon på springturen i alla fall (dessutom, då har nog smärtan lagt sig lite mer). Hade tänkt ta ett gympass i dag men det gick om intet, fast jag var och shoppade på Coop, det är ju en liten promenad i alla fall..

Härom veckan var jag ute på stan och mötte några från skolan och vi började prata om vad vi ska göra på skapandet i hösten, de pratade om att någon lärare hade massa knappar och att vi kunde göra något av det. Jag fick då i uppdrag att försöka komma på en idé. Det har väl gått sådär kan man säga, jag sitter här och funderar men jag vet inte riktigt. Det får ju inte vara för dyrt heller, alltså materialet i övrigt. Funderar på om man kan göra någon slags tavla? Självklara saker som armband och sådär är ju klart, men alla har ju inte förmågan att göra små pilliga saker (en del har t.ex. fysiska funktionshinder) utan man borde ju kunna göra något större. Tänkte igår att man kanske kunde använda det som mosaik? Eller om man gör betonggrejer? Som utsmyckning liksom. Jag tycker att jag borde få lön för att jag kommer på idéerna, men jag tror inte jag kan kräva det och det är klart att man ska dela med sig av kreativiteten, alla människor behöver kreativitet i livet tror jag, sen kan den ju se olika ut beroende på vem man är och vad man gillar.

1 kommentar:

  1. Såg en bild på en fin knapp-tavla igår. Ska se om ja hittar den igen så kan ja visa på tis!

    SvaraRadera