söndag 11 augusti 2013

Kripcalpeöls

Idag har det hänt en mycket spännande sak. Jag var och tränade, tänkte, jag kör lite styrka idag. Det gjorde jag också, såklart, och sen tänkte jag att jag skulle varva ner på crosstrainern (eller som jag hellre säger: skidmaskinen). Jag började, lugnt och försiktigt, sen fick jag kramp under fötterna - rent överjävligt verkligen, så jag pausade (trodde jag, men det trodde inte själva datagrejet) och tänkte sen, okej, jag kör tre minuter till så att jag kommer upp i tio minuter totalt, det är ju rätt lagom tid för att varva ner. Först kände jag att krampen kom smygande så jag försökte slappna av och liksom sänka ner fötterna (fattar ni ungefär vad jag menar är jag glad) och då släppte det, så då tänkte jag, ja, men jag kör tio minuter nu då. Sen gick det av bara farten och till slut lyckades jag totalt få det till 45 minuter!! Jag känner mig oerhört stolt, jag kände mig pigg hela tiden! Det är ju sällan slutet av träningen tar en sådan vändning, åtminstone gör inte min träning det, så det är därför jag måste skryta lite...

Jag har börjat prenumerera på Iform, först var det främst för att jag skulle få en gratis jacka, en sån där sportig grej men nu har jag upptäckt att jag faktiskt gillar tidningen, man blir så inspirerad och det behöver man ju verkligen, speciellt för att man ska orka komma igång nu efter sommaren om man, som jag, liksom låtit träningen ligga på is nästan hela tiden. Som jag väl berättat flera gånger tidigare så har jag ju länge försökt få till den här löpningen som alla talar om och efter att ha läst det senaste numret så ska jag nu göra mitt sista försök. 6 veckor enligt ett program, tre gånger i veckan. Om jag därefter fortfarande inte tycker det är roligt så ska jag släppa det helt, då är det utanför min karta. Då ger jag upp min löparillusion. Om jag håller ut - och det ska jag banne mig göra - så får jag, oavsett hur det går, köpa nya träningskläder. Bra deal. Det stod dessutom att det var viktigt att redan från början fastställa vilka dagar man ska köra på och för min del blir det: Tisdag, Fredag och Söndag. Kanske borde jag skriva ner några rader om varje gång här också, liksom dokumentera lite för mig själv och eventuella läsare (jag tror ni är väldigt få).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar