torsdag 22 augusti 2013

Jag har en snäll man

Idag köpte han mig en chokladkaka med torkade jordgubbar. Jag tycker om den, visserligen kanske inte sådär jättenyttigt, speciellt inte i mitt nya liv men vad fasen, det är gott med choklad och sålänge man inte äter det varje dag och hela tiden så är det ju lätt värt en bit. Han vet vad jag uppskattar i livet.. :-)

Jag började också en ny "kurs" på min kurs på folkhögskolan. Samhäll och Historia. Jag tycker det verkar bli roligt, lite mer styrsel på lektionerna vad det verkar. Jag har förvisso inte deltagit ¨på den lektionen förut men jag har ju hört och läraren sa att vi skulle göra "lite andra saker också". Det är skönt när man känner att läraren liksom inte förminskar oss (vilket jag faktiskt tycker att jag kan märka ibland), vi är ju vanliga människor även om vi har olika typer av förhinder. Rektorna presenterade sig också (en ny) och då fick jag lite känslan av att hon tänkte att hon pratade med barn - jag ville lite grann säga till henne att prata med oss som om vi vore vanliga människor eftersom det är just det vi är. Har mycket svårt att tänka mig att hon pratade på samma sätt med de som går förutbildning till polisutbildningen. Det är klart att man ska ta hänsyn till allas olika förutsättningar, och det kanske är svårt att lägga sig på en lagom nivå men man ska absolut inte förminska människor vilket jag lite fick känslan av (och har fått ibland). På det sättet verkade samhällsläraren bra mycket bättre, fokuserad på det som finns i OSS. Själv ska jag hålla ett föredrag/prata om vår utgrävning när jag pluggade arkeologi. Ska bli roligt faktiskt, få lite nytta av den kunskap jag har (kvar) i hjärnan.

1 kommentar:

  1. Låter som en spännande kurs! Å så duktig du är som är igång med löpningen, jag har lagt av mig sedan Rigaveckan å bör nog ta mig ut till veckan om jag ska orka hålla i det... Besökte zepperlinarhallarna, annorlunda marknad kan man lugnt säga :-D Hoppas du njutit av helgen! Varma kramar <3

    SvaraRadera