tisdag 27 augusti 2013

Sammanfattning av vecka 2.

Egentligen kan jag inte göra en riktigt bra sammanfattning för jag bangade nämligen söndagens pass till följd av helgens alla turer kring Populär Poesis releaseparty i lördags, både jag och Peter satte oss i soffan när alla åkt hem och sen kom vi inte därifrån kan man säga. Men, jag planerar att ta igen det nu till veckan någon dag.

De övriga två passen gick bra, det är bra att jag orkar att utöka intervallerna tycker jag. Jag vet inte vilket som är bäst egentligen - köra fler intervaller eller springa snabbare? Sen funderar jag också på hur det ska bli när de sex veckorna är slut, är det då jag ska börja springa "på riktigt" och typ inte stanna lite då och då? Det är så bra med ett program för då vet man liksom, man har klart för sig vad och hur man ska lägga upp turen. Visserligen fanns det med ett program för vana löpare men jag kan nog inte tycka att jag efter sex veckor skulle vara en van löpare. Men jag får väl se, säkert kan jag hitta fler roliga träningssätt när det gäller löpning. Ja. Som ni märker har jag börjat tycka att det är en rätt okej träningsform, det tycker jag faktiskt. På med dojjorna och ut. Svosh, svosh (nåja...) och så är man klar. Idag läste jag tidningen Runners medan jag satt i väntrummet på ögonmottagningen och då blev jag så inspirerad att jag nu bestämt att mitt mål ska bli Tjejmilen nästa höst. Ni märker ju själva. Jag hoppas att jag kommer få må bra och orka med att fortsätta detta projekt. Jag ser nästan lite fram emot målet..

Utöver detta har jag den här veckan börjat ett boxpass på gymmet. Igår var första gången och det var så jädra jobbigt! Eftersom jag inte är så himlarns smidig, min kropp är ju snarare en valross än en daggmask, så gick vissa övningar sådär och på slutet fick jag andnöd på riktigt (jag har verkligen aldrig fått det förut i hela mitt liv, om jag inte fått en handboll i magen eller så) men det gick över och på slutet var jag med igen. (Jag förstår nu vikten av att andas samtidigt som man slår). Situps med fyra slag var helt kört. Jag kan göra situps normalt sett men det här gick verkligen skitkass, kanske kan jag träna lite här hemma, man bör ju kunna hålla uppe överkroppen i fyra slag liksom.. Fast på det hela taget så tror jag att det kan bli bra, i slutändan, bra komplement till löpningen, man behöver ju styrka också. Ska testa ett spinningpass också, nästa vecka, för att se om jag tycker att det är roligt. Man måste ju faktiskt prova sig fram och jag märker att det ger väldigt mycket, det är skönt att arbeta med musklerna, då vet man att man lever.










Tänk om jag kommer att bli en sån där hurtig jävel som drar ut en löprunda på söndagmorgonen, doppar mig i en sjö och springer hem igen lagom tills frukostdags. Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar