onsdag 15 december 2010

BOK och ordinerad vila

När vi var i Stockholm hade vi den turen att tajma besöket på NK med Bo Kaspers Orkesters minispelning på samma ställe. Det var väldigt turligt för jag hårdgillade låtarna. (Jag hårdgillade dem så mycket att jag släpade mina vänner upp till skivavdelningen för att köpa cd:n och sedan ångra mig för att jag inte var säker på att det verkligen var just den (vilket det var, as it turns out) - förlåt för detta). Tur är ju att Spotify finns, men om någon inte vet vad de ska köpa till mig i julklapp så kan jag rekomendera just denna cd. Såhär ser den ut:

och för den som slinker in på Spotify för att lyssna kan jag rekommendera låten "Som en sländas andetag". 

Igår var jag hos min prattant igen. Vi pratade om hur jag mår (det händer ibland, tro det eller ej). Om att jag har tappat glädjen, inte vill göra någonting mer än att ligga i soffan eller sängen och bara ligga, om att julen inte känns rolig längre, om att jag hamnar i onda cirklar hela tiden, att jag måste bryta en negativ trend. Lätt sagt, svårare gjort. Naturligtvis. Det slutliga beslutet blev: vila (och vila lite till) samt en jul i lugn och ro. 

Japp. Så var det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar