tisdag 26 juli 2011

Jag är glad..

..att jag ska till min släktforskarvän och därmed också expert på området för jag sitter och försöker söka på en sida (ancestry.se) och det går inte särskilt bra. Det verkar stört omöjligt att få tag på dödsdatum för min farfar (jag vet året, så man tycker ju att det inte skulle vara så svårt, särskilt inte som all annan information, födelse, föräldrar, hemort finns). Jag antar att jag gör någonting fel och jag hoppas också att jag kommer igång med det andra, av experten rekommenderade, programmet som jag laddat ner i datorn men inte kommer åt ännu eftersom det ska betalas också - eller - betalningen ska väl registreras innan jag får tillgången i min hand. Det ska bli en väldigt spännande resa när den väl börjar!!

1 kommentar:

  1. Släktforska är spännande, har en släkting som kartlagt min släkt långt tillbaka, så spännande läsning!!! Kram

    SvaraRadera