tisdag 19 juli 2011

Jag har inspiration för stickning i hjärnan just nu - har stickat en provlapp - jojo, det ska jag säga är väldigt sällsynt, oftast kör jag bara på (och resultatet av det kan ni ju kanske gissa er till). Den första lappen tjänar nu som huvudfilt åt Flisan som ligger här bredvid mig och sover (dumt att sticka med vitt garn om man har en svart katt). Men, det är onödigt med bara en stickning igång, så nu ska jag påbörja en söt lite stickning som ska bli grytlappar med nyckelpigor. Jag hittade "receptet" - som jag brukar kalla beskrivningarna - i en Hemmets Journal hemma hos min vän Kias föräldrar och tja, the rest is history. Eller så blir det history. Jag hittade också en snygg beskrivning av mössa och vantar på mönsterarkivets blogg, så nu är det ett lass garn för detta ändamål, på väg hem hit, det ska bli ett riktigt spännande projekt. Jag har inte stickat så mycket mönster tidigare, så det blir lite trixigt till en början skulle jag tro.

I övrigt är livet inte så roligt just nu, det har nog blivit lite för mycket av det goda, för mycket utan att andas. Nu är jag i fasen där jag knappt orkar gå ur sängen, eller, jag går ur sängen vid tolv, är uppe till klockan tio och sen sov. Däremellan är det soffan och om man har tur, en promenad. Hemmet däremot förfaller helt, vilket är jobbigt. Jag ser ju nu, när jag skriver ner det, att en promenad inte är så illa, de dagar det händer, men det är ju rätt klent i förhållande till hur mycket man skulle kunna göra.. Och det är väl där vi har kärnan i problemet. Lätt att se, svårt att veta hur man ska komma till en lösning.

Nu tror jag att jag ska vattna mina orkidéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar