söndag 31 juli 2011

Så var det då dags för ett litet inlägg..

Jag har väl inget att rapportera egentligen, mest funderingar..

Fundering ett: hur ska jag göra med väggprydnaderna? Jag har inte satt upp några eftersom det kändes som en bra idé att först bo in sig lite, men nu börjar det bli dags känner jag. Ska iväg om någon timme för att hämta upp de 12 månadsplanscherna som jag lyckats få till mina via Tranås loppis på ansiktsboken.

Fundering två: det börjar bli dags att fundera över vilka bilder vi ska framkalla, det blev ju en hel del fotograferat men man sitter ju sällan och bläddrar igenom alla sina bilder (speciellt inte när det handlar om kanske 2000 bilder) när man ska visa dem. Inspirerad av Katten (jag rekomenderar verkligen att ni kollar igenom albumet, det här är en tjej som kan fotografera!) funderar jag på om jag inte borde försöka göra en snygg fotobok av en del av bilderna i alla fall.

Fundering tre: är egentligen inte så mycket av en fundering, det är mer ett konstaterande som går ut på att jag ska ta en promenad runt staden (det låter längre än vad det faktiskt är) i dag - funderingen kan väl sägas vara att jag ska bestämma när detta ska ske.

Fundering fyra: hur och när ska jag organisera pysselrummet. Det här är det enda rum som inte är färdigt eftersom jag inte får ihop någon bra organisation. Inte för att jag satsat all min kraft och energi på detta projekt, men, jag har väldigt mycket grejer (och så ska jag ju till Panduro om en vecka drygt). Det kanske rent av är bättre att vänta tills jag varit där så att jag kan rensa ut en del av det gamla och packa in nyheterna? Det är ju onödigt att göra allt två gånger.

Fundering fem: ska jag köpa till programmet "Min släkt" för att organisera upp anteckningar och få lite bättre ordning på mina förfäder? Just nu ser det ut såhär, och då har jag bara börjat:

Inte helt lätt att ha koll på när det blir fler sidor av det här slaget. Visserligen är jag van vid att forska inför uppsatser, det liknar ju lite det här när man pysslar med historia och arkeologi och är en ganska virrig kulturgalning, men ändå, jag inser att det inte blir så lätt i längden..

Fundering sex: folk åker till olika favoritresmål titt som tätt, exempelvis Thailand. Alltså är det väl inte orimligt att vi planerar en ny resa till New York om tre-fyra år? Det är klart man vill se annat också, men vad fasen - New York är alltid New York (och både jag och Peter suckar längtansfullt när vi ser en scen ifrån staden på tv - oavsett vilken scen, det kan t.o.m vara ett mord - och då har vi ändå nyss varit där). Jag vet ju att vi i början av hemkomsten tänkte att det är dags att ta steget vidare i reslivet och satsa på att se andra ställen, men verkligen, det viktiga är ändå att komma till New York igen. DOCK. Och det här är väl så viktigt, vi tänker mer långsiktigt och på det sättet kommer vi kunna spara och samtidigt ta en weekend, en vecka kanske, i andra städer och på andra platser under tiden. Dessutom. Vi ska ju faktiskt åka på charter, och det är ju definitivt en ny erfarenhet (för mig alltså) både i december och under våren då svärfar fyller 70 och planerar en resa för hela bandet.. 

Fundering sju och åtta: är egentligen inte några funderingar utan mer uppmaningar till mig själv: beställ alltiett-grej till Liseberg, samt, sätt upp gardinerna i sovrummet (inkl. strykning och uppläggning - vilket egentligen säger sig självt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar