tisdag 28 februari 2012

Maria-dagen

Håhåjaja.. Nu mår jag ju äntligen bättre, det har ni ju säkert märkt, så därför har jag nu blivit förkyld. Jag som a l d r i g blir sjuk! Blir man trött eller blir man trött? Jag skulle ju åkt på loppisrunda idag, med min goda vän och vinnare i tävlingen, Veronica, men nej - tydligen inte. Nu bor hon ju dock lite närmare mig, så jag gissar att vi ska klara ut det i slutändan, men det känns ändå drygt. Jag håller tummar och tår för att min vilodag ska resultera i att jag piggnar till och slipper en veckas influensa, ni får gärna göra detsamma!!

(De övriga två vinnarna är Katt och Erika).

I övrigt så är det sol och tio grader varmt idag! Igår var jag glad över solen men sen kom det stora snöflingor och när vi gick och la oss så var det vitpudrat ute, men nu är det som sagt finväder! Om det fortsätter såhär så lär det ju definitivt komma små tussilagosar i vägrenen inom kort, det hoppas jag att det gör! Mina lökar som jag planterade i höstas har börjat titta upp, framförallt är jag glad över att mina hyacinter gjort entré redan nu. De lökarna hade jag sparat sen julen 2010 så jag var inte helt säker på att det skulle fungera, men de verkar glada än så länge. Vår (i höstas) nyplanterade rhododendron har också visat sig ha små knoppar, så det verkar som om den också tar sig. Man skulle kunna säga att den här miniträdgården är ideal för mig och Peter, det är så mycket vi klarar av att sköta vad det verkar. Jag hoppas att krusbärs- och svartvinbärsbusken tar sig också. Jag tror vinbären hette "Store Ole" eller något, de verkade i alla fall bli stora, det var liksom den stora anledningen till att vi valde just den. (Dessutom har sväronen fina röda vinbärsbuskar som vi får plundra om vi vill).

Nu ska jag nog vira in mig i varma kläder och sätta mig i solen och virka lite, det kanske man kan säga är en fördel med hela förkylningen, man kan åtminstone sitta lugnt och virka, det skadar i alla fall inte. Tror jag?

Grattis också till alla Marior (Maria, Marie, Mia osv.) därute på vår namnsdag - fira gärna med valfri bakelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar