onsdag 29 februari 2012

Våren - still goin' strong!

Åtminstone här i Tranås! Det är alldeles varmt, sådär tio plusgrader, solen skiner, fåglarna kvittrar och ja, det doftar vår! Pessimist som man nu är så går jag bara och väntar på att det ska dyka upp en halvmeter snö utanför fönstret igen, det känns som om det vore helt overkligt om våren bara gjorde sitt och fortsatte förgylla tillvaron..

En annan sak som hänt de här senaste dagarna är att jag har beslutat mig för att ha köpstopp under ett år framåt (har jag kanske redan skrivit det?). Ska bli skitkul tycker jag, jag väntar med spänning på att se vilken skillnad det gör i plånboken. Som tur är har jag nu sett en säsong av Friends (jag fick ju boxen i julklapp) och min längtan efter New York har höjts till extrema höjder, jag försöker i princip springa så fort jag kan och vifta med armarna för att själv kunna flyga iväg dit, bara sådär lite enkelt - uppleva våren i New York - varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar