onsdag 22 februari 2012

four nine nine

Nu sitter ni verkligen löst om ni vill vara med i tävlingen men inte har anmält er för det här är inlägg nummer 499!

Idag var det ECT. Jag sov skitdåligt och vaknade varannan timme i natt - jag var orolig för att jag inte skulle vakna/att klockan skulle ringa. Det gjorde den dock. Såklart, jag hade ju ställt både min vanliga (och nya) väckarklocka och telefonen. Det hade ju varit typiskt om de glömt beställa taxi till mig i det läget, men, turligt nog så kom den glidande så fint.. Väl på plats tog det ändå lite extra tid eftersom mina kärl inte tyckte att det var någon höjdare att medverka när narkospersonalen skulle sätta nålen, det tog sju stick innan de hittade rätt, sådär roligt men jag är ändå rätt van eftersom jag brukar vara svårstucken. Nästa gång ska jag emellertid ta med mitt värmehjärta (eller, det är väl Peters egentligen) som jag kan lägga på handen och då brukar det bli lite bättre, åtminstone funkade det ganska bra när jag fick använda sådana inför ECT-behandlingarna i Jönköping.

Igår fick jag inte bara två (!) semlor - Peter hade en utomordentligt bra anledning till att han köpte fyra stycken istället för bara två, men den har jag glömt - utan också boken "The Stig-Helmer Stories" av min fina make. Alla som känner mig vet ju att Sällskapsresorna och Stig-Helmer är en stor favorit så givetvis stod den här boken högt på min önskelista och när jag nu bläddrat igenom de första sidorna så inser jag att vi ska åka till Sällskapsresan 1-ön när vi åker på födelsedagsresan, nämligen, San Agustin! Fattar ni det eller? Jag har hört ryktas att den där restaurangen där de går på "tonga-tonga" faktiskt fortfarande lever, med samma ägare, behöver jag säga mer? Nästan i stil med en New York-resa (som jag nu hittat ett nytt alternativ till)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar