måndag 21 maj 2012

Montag med frågor om Pelargoner

Är det någon som har ett bra tips på hur man bäst får en Pelargon att blomma? Det är min gula blomma som jag försöker med - den är jättebra vad gäller blad, växer så det knakar men det kommer inga blommor?! Den har fått mycket näring - är det för mycket? Ska jag ställa ut den? Av mina övriga pellisar är det ungefär en stickling som tagit sig, en har dött, en står stadigt i rötterna men det är bara två blad som står där, ett tredje verkar vara på väg dock. Tre stycken har jag snott från min svärmor och de ser ungefär likadana ut som de gjorde när jag snodde dem. Den sista, en hängpelargonstickling, tar sig också faktiskt, inga blommor men den växer och blir större. Så. Upplys mig!

2 kommentarer:

  1. Ärligt, mitt tips är att köpa en som redan blommar, det är det enda sättet som funkar för mig ;-P Å bra ide med en minneslåda, kanske ska ta en låda å begränsa mig till att enbart spara saker som ryms i den, ett sätt att få sig själv att släppa taget om vissa saker... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Aha, då tackar ajg för det tipset å vågar mig kanske på mindre pelargoner då jag åker å ska köpa somamrblommor.... Lämnar en stor kram!

    SvaraRadera