fredag 4 maj 2012

Svärmors födelsedag!

Jojo. Och iväg på solsemester är hon också, men vi säger väl Grattis ändå, eller hur?

Idag har jag fått el och idag är jag jättetrött.. Vissa gånger, som sist t.ex., så hade jag inga problem med att svischa iväg till skapandet på eftermiddagen men idag är jag seg som kola så det lär ju knappast bli så mycket gjort under resten av dagen, jag känner mig mest sugen på att sova (mer än vad jag redan gjort, men jag vill ju helst sova i natt också).

Igår var jag ju iväg till en annan "pysselfabrik", den som socialpsykiatrin (nu vet jag äntligen vad ordet är) har. Det var jätteroligt och jag göt 12 cementklumpar - blommor och stjärnor i muffinsformar - jag är helt klar över att det där ska jag göra här hemma också, det är ju inte alls svårt och klarar ju av att vara ute. Jag har tänkt använda de där klumparna till att rama in vår rabatt så det behövs ju ett antal, vi får väl se om jag köper hem en säck eller om jag gör fler därborta. Jag fick också med mig en kasse med broderigarn, dels för att jag skulle provvirka en muffins som någon hållit på med men inte lyckats få ihop - jag vet inte om min blev särskilt snitsig heller, men den blev ju i alla fall - och sen har de fått förfrågningar om virkade kanelbullar i sin affär (som ni kan läsa lite mer om här) så jag ska fixa några sådana också. De sa att det varit en kvinna där (hon med muffinsen) som de skulle ringa nu när det kom någon som var "expert" på att virka så att hon kunde komma dit och lära sig. Expert är ju dock en sanning med modifikation för inte heller jag fattade riktigt vad som stod i mönstret...

Toodeloo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar