torsdag 31 maj 2012

Juni väntar bakom hörnet!

Och jag har redan varit på skolavslutning! Det var trevligt, jag har inte varit på någon skolavslutning på många år, inte en sån där'n riktig, så det var roligt. Givetvis blev jag rörd när vi sjöng "Du blomstertid nu kommer" något som man i ungdomen tyckte var sådär pinsamt löjligt och tänkte att det aldrig skulle hända, men, uppenbarligen så gjorde det det ändå (fast jag störtgrinade ju inte, jag blev, som sagt, bara rörd). Efteråt bjöd skolan på tårta och kaffe, inte så dumt alls, en trevlig pratstund med andra elever och lärare innan vi sa hej då till varandra.

I övrigt så har jag nog hamnat i en svacka igen. Lagom roligt tycker jag. Men det är väl kanske inte oväntat med tanke på att det just blivit sommarlov och det ändå krävs en del för att hålla igång på veckorna för mig. Som tur är har jag ju en stickning att ty mig till, rätstickning på rundsticka, enkelt och skönt att kunna sitta med utan att behöva tänka nästan alls..

Avslutningsvis bjuder jag på lite bilder från trädgård och utflykter jag varit på det senaste :-)






















..nu ska jag se om jag kan hitta en snygg bloggdesign som blir ännu lite somrigare :-)

1 kommentar: