tisdag 28 augusti 2012

Kommer hösten nu? Det var bara tio grader när jag kollade på termometern vid halv tio-tiden nu på morgonen. Mitt boendestöd som kom sen berättade att det bara varit två (2) grader i Horn som ligger utanför Kisa (= inte så långt härifrån). Jag bara undrar: ska inte mina tomater bli färdiga? Bara för att jag nu lyckats få till en ganska munter samling? Visserligen gjorde jag det första julkortet igår (framförhållning) men det betyder ju inte att jag känner att det vore trevligt med höst och frost och nästan snö just nu!! Herrejösses.

Jag har testat att färglägga med akvarellpennor (och vatten då), jag tycker resultatet varierar lite, men, det blir klart bättre än med pennor..

Igår premiär-yogade jag. Tranås gymnastikförenings grupp i Bas-yoga. Det var inte riktigt som när jag yogade förra gången, inte samma ledare (även om hon var med på själva passet faktiskt), så det var lite ovana rörelser så jag blev lite förvirrad för det var en solhälsning som inte alls var den solhälsning jag lärt mig, jätteförvirrande, men jag tror jag ska köra med den jag kan bättre nästa gång. Spelar nog ingen roll, det viktiga är ju att man gör den. Helt klart är i alla fall att jag är riktigt, riktigt otränad, stel som en pinne utom i vissa positioner - helt märkligt. För det mesta är jag väldigt ovig, men sen helt plötsligt så lyckas jag få till en riktigt vig position, i första hand gäller det benen, men samtidigt kan en annan fotparad gå helt åt fanders. Det värsta är att jag får sån vansinnig kramp i fötterna vid exempelvis krigarställningen, jag vet att det är för att jag spänner mig och jag försöker slappna av men det är ju inte helt lätt, ska nog köra något pass här hemma någon gång i veckan så kanske det blir lite bättre. Hursomhelst så verkar det som att gruppträning är min melodi, lättare att motivera sig, även om det igår var knökfullt i den lilla gympasalen (som doftade nostalgi i form av tjockmadrasser och såna där grejer som man hoppade över - vad heter dom?? - ribbstolar och så vidare) så jag fick en killes strumpor i näsan. Jag gissar att det går över när det inte är gratis längre - vid jul lär vi ju vara betydligt färre.. 

Jag kapade också mina ringar igår - blir ju heltomt! Man ser dock att behovet av att förstora ringarna är rätt stort. Jag lyckades, på något sätt, få en riktigt bra bild av detta faktum med mobilkameran (och instagram) såg jag idag:

Ibland får man till det minsann..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar