tisdag 16 april 2013

Squat?

Nu har jag hittat det, jag med, via Lurans mammas blogg. Jag säger "jag med" för att jag fattar när jag googlar att det är en vida spridd utmaning. Jag tänkte testa och se hur pass duktig jag är, arslet kan ju aldrig vara fel att träna tänker jag, jag tycker själv att jag har rätt platt rumpa speciellt med tanke på min rondör i övrigt, men den har liksom aldrig varit särskilt rumpig av sig tycker jag. Jag har haft en liten down-period nu, både mentalt och träningsmässigt (det hänger ju naturligtvis ihop) och jag känner att jag vill komma igång lite mer, jag vet ju nämligen att det är stor skillnad på att träna och att inte göra det, på alla plan och en liten (????) utmaning kan ju vara ett steg i rätt riktning. Typ. Kanske. Jag ska nog printa ut en bild så att jag kan hänga upp den på spegeln eller någonting, tv:n är ju nästan ännu bättre när jag tänker efter, så att jag ser vad jag inte gör - om jag nu inte lyckas hålla i med det hela. Japp, så får det bli. Jag tänkte också försöka ge det där löpandet en sista chans, jag har ju sagt det förr, varje gång har det blivit intet. Igår frågade jag Peter om han trodde att man kunde löpträna på löpbandet.. Ja, ni märker ju själva hur pass långt ifrån motionsverkligheten jag har kommit. Ibland är man dummare än vad som borde vara lagligt.

Har ni märkt att det har blivit gladare ute? Det är typ skitvarmt att gå hem (eller vart man nu vill gå) när man haft vinterjackan på sig på morgonen. Svinvarmt verkligen, jag är rätt varm av mig och ogillar när det blir för varmt och att svettas bara för att man kommer in i mataffären så jag blir nästan lite galen faktiskt." En vårjacka då, en vårjacka då?" kanske ni tänker, ja, inte helt orimligt faktiskt. Tyvärr har jag ingen som passar i min ägo så det är verkligen tur att jag ska åka till Ullared nästa vecka, i allmänhet tycker jag dock att vårjackor är lite överskattade, det blir så fort så varmt att man ändå inte behöver jacka alls men om jag hittar en så kan det ju vara bra att ha till hösten om inte annat.

Igår skrev vi på kontraktet till lägenheten, nu ska vi bara skicka in uppsägningen av det här råtthålet. Det är alltid skönast när man har allt påskrivet och klart, då vet man att det liksom är på riktigt. Vi fick en tygkasse med skruvmejsel-kit, mini-klädroller, måttband och termometer, bland annat, av Tranåsbostäder, det känns hur mycket mer seriöst än med nuvarande företag. Egentligen undrar man ju över det faktum att man liksom inte tänker efter lite när man sitter i ett källarrum med lite stolar och bord samt en gammal dator (och det finns inte ens en skylt på dörren), det är ju inte konstigt att man hamnar i sunkhus.

Fråga i flyttämnet:

Jag har den här serien planscher, är det någon som vill köpa dem? Jag vet inte riktigt vad man kan tänkas få betala för dem, det verkar inte vara någon superefterfrågan så kanske, tja, vad ska vi säga, 20-25 kr/arket? 200 för rubbet (plus frakt)?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar