lördag 6 april 2013

Ho' lever, ho' lever!

Om jag nu ska ha en blogg så tycker jag att jag borde ge den lite mer, ska vi säga, engagemang? Några rader då och då under en vecka, det kan ju vara trevligt för er tre läsare jag har.. Jag funderar lite på varför jag ens har en blogg och inser att jag nog egentligen mest har den för min egen skull, för att jag ibland tycker det är rätt roligt att skriva faktiskt, tja-jo, det är nog så det är. Storbloggare däremot, nja, not so much. Sen har jag ju min boklista också, den tycker jag är bra, då ser jag hur och vad jag läser egentligen, kanske borde jag ha en lista där jag också skriver alla de böcker jag börjar läsa men inte läser färdigt av en eller annan orsak, det skulle dubbla den listan mer än en gång tror vet jag.

Idag har jag i alla fall tagit tag i mig själv och skickat iväg 14 foton till Tranås Handels-fototävling. Sista dagen är på måndag så jag har till och med haft lite framförhållning. Det jag väntar på nu är naturligtvis att samtalet som berättar att jag vinner samtliga fyra klasser och cashar in 4000 kronor. Jag vore inte ledsen för det ska ni veta (vem vore det?). Jag har en bild som jag speciellt hoppas på, jag gillar den väldigt mycket själv:


 
 
 
Och just det! Vi ska åka till London en vecka till sommaren, vi kom fram till att det är roligt att resa och att det därför känns alldeles för tråkigt att vänta tills nästa sommar med att åka någonstans, alltså bättre att ta en resa redan nu. Vi har varit i London båda två, jag mer i förbigående, så det ska bli spännande. Naturligtvis är min förhoppning att det ska vara ungefär som New York och att jag då på ett enkelt sätt kan svänga mig dit över en helg eller - om man nu ska hårddra det - över en dag, även om det innebär lite väl mycket restid i förhållande till vad man får..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar