fredag 12 april 2013

Tankar vid en kaffekopp

Häromdagen, närmare bestämt i onsdags, började jag skriva ett inlägg. Det skulle vara lite sådär småironiskt och lite halvelakt eftersom jag väntade på mitt boendestöd som var försenat (händer ju ungefär 85% av gångerna på just onsdagar då vi ska iväg. Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med den här informationen men eftersom jag tyckte att idén från början var rätt kul så, tja, jag vet inte..

Jag har ju fått delad vårdnad om en symaskin. Det är jätteroligt, man vill ju gärna sy när man inte har en. Alltså skulle jag sy idag, kuddfodral, har fixat snyggt tyg (rea, 25 kr/metern) tvättat innerkuddar och givetvis blev det strul. Jag hade sytt ihop allt, skulle sy ihop sista kanten och då, då blev fel. Jag vet inte ens vad som gick fel egentligen, tråden och allt bara trådade i hop sig. Ni med symaskin vet vad jag menar. Så nu tror jag att jag ska lösa det på något annat sätt, med knappar eller något, utan att sy knapphål, typ försöka få sy ihop med maskinen och sen dölja det fula med knappar. Kanske. Eller knytband? Fast knappar är väl lite coolare? Cool vill man ju vara..

Jag har också en annan nyhet att meddela, vi ska flytta! Japp. Vi skulle ju inte flytta mer utan bo här tills vi blir gamla och ännu äldre. Icke så, numer, man kan säga att det beror till stor del på hyresvärden/förvaltaren. Och för att jag ofta tänker på vardagsrummet som "bajshålet", inte så smickrande varken för mig eller vardagsrummet. Men vi tänkte att vi skulle se vad vi kunde hitta, liksom låta bli att flytta tills vi hittade rätt ställe och det har vi alltså gjort nu, lite oväntat att det gick så fort. Vi kommer att bo granne med hembygdsgården och Eklidens pensionat (och deras tårtbuffé). Den har nya tapeter, balkong och ligger väldigt fint. Vi kommer också att ha tillgång till solarium (intressant förmån) och ett gym. Sen hade fondväggen i köket New York-siluetten som mönster - det måste vara ödet?

1 kommentar: