fredag 2 september 2011

Förändringens vindar verkar blåsa

Det verkar som att inte bara jag har påbörjat lite nya grejer, även blogger har ändrat upplägget på sidan så att det är lite svårt att hitta och hänga med. Men. Man måste ju ta till sig nya grejer även om man som arkeolog föredrar gamla hederliga ting som penna och papper.

Jag har nu fått lite nya tips och ny hjälp kring forskandet av släkten så nu vet jag hur jag kommer vidare och lite mer om hur det fungerar. Toppen, om jag får säga det själv. Det ska bli jätteroligt att fortsätta knopa ihop det där så småningom. Just nu är jag dock så jädra trött så jag orkar inte riktigt hålla ögonen öppna, det har varit väldigt mycket nytt den här veckan, det har satt sina spår. Antagligen vänjer jag väl mig så småningom, det brukar man ju göra, och då blir det ju såklart bättre. I morgon ska jag ju iväg på körfestligheten, då vill det verkligen till att jag är "fit for fight", men jag har beslutat mig för att ta bilen så att jag kan åka hem när jag själv önskar, då behöver jag liksom inte sitta och vänta och tycka att det är jobbigt (om jag nu alls kommer att tycka det, såklart). Det ska bli roligt att lära känna människorna lite mer, då tror jag att det blir lite lättare att ta sig dit i fortsättningen också. Så tror jag.

1 kommentar:

  1. Bra idé att ta egen bil. Om man vet att man kan åka när man vill är det lättare att stanna kvar. Så är det för mig i.af.
    Önskar dig/er en fin helg

    SvaraRadera