lördag 24 september 2011

Tre månader

Idag är det tre månader kvar till julafton! Hur är det möjligt undrar man ju då, det var ju nyss april! Dessa ständiga insikter om hur fort tiden går blir bara fler och fler.. Min julblogg har jag så sakteliga sparkat liv i, men det känns ännu aningen tidigt. Framöver har jag dock tänkt att fokusera lite på julkorten och då kan det ju hända att det dyker upp ett och annat (som jag tycker blir tillräckligt bra för att visas upp) där. Antagligen kommer jag redovisa dem här också, man vill ju få lite näring till själen (aka. beröm) :-) Jag försöker kolla runt lite för inspiration och den får man ju, men sist jag skulle göra ett julkort så blev det ett höstkort. Stämplarna ger inspiration också, insåg jag då..

Jag har också tänkt sparka igång min reseblogg. Jag har ju konton både hos vagabond.se och resedagboken.se, men det är så omständigt att hålla reda på lösenord och grejer att jag tänker att en normal vanlig blogg är det rätta för mig (och maken, om han kanske skriver någonting där ibland). Våra planer är aldrig skrivna i sten - åtminstone inte innan biljetter är bokade - och i nuläget har vi kastat New York åt sidan (tro det eller ej) för att gå all in på Kalifornien. Detta blir då antagligen 2013, sommar eller jul får vi såklart se. Peter har planerat att vinna några skrivartävlingar med bra vinstsummor så det kanske kan bli någon resa däremellan också. Jag tänkte att man kanske skulle satsa på att köpa en trisslott lite då och då, men de senaste gångerna jag gjort det har jag inte ens vunnit 25 kronor och det är ju verkligen tråkigt. Å andra sidan kan jag inte vinna några miljoner bara av att glo på reklamen för dem. Well. Tids nog lär det väl bli pengar ändå, någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar