fredag 2 mars 2012

Gurkans år

Jag läste i DN idag att det är gurkans år i år - visste ni det?? Det var väldigt intressant att veta tänkte jag, inte för att jag vet hur jag ska fira det, men, man kan ju äta lite extra gurka antar jag...

Idag var det annars ECT-dags igen, det gick väl i princip bra förutom att jag vaknade till ganska snabbt, ungefär när de tog ur bettskyddet vad det verkade och det var inte helt lustigt, det kan jag inte säga, rätt läskigt faktiskt, men i slutändan gick det bra. De behövde bara sticka mig tre gånger också, inte så dumt. Nästa gång ska jag komma ihåg att ta med mig mitt värmehjärta så att jag kan lägga på det och värma upp litegrann. På hemvägen fick jag åka taxi med taxiföraren som är korkad, har åkt förr med honom och ja, inte den skarpaste kniven i lådan. Som tur var åkte två gubbar med och speciellt den ena var en riktigt kul typ som gafflade på hela vägen, det var underhållande faktiskt. Han borde åka med alla taxiresor om ni frågar mig, jag hade tyckt det var fantastiskt! När vi kom hem hit och jag gick ur så sa han "är det du som bor här?" vilket jag ju såklart bekräftade och då sa han, out of nowhere, "har du katt?" - det kunde jag ju inte heller förneka.. Vi hade inte sagt någonting alls till varandra på hela vägen, jag hade ju bara lyssnat, så det var verkligen oväntat, jag undrar om han kanske var synsk?

I helgen väntar fortsatt upprustning av huset, jag ska försöka fixa till gardinerna till vardagsrummet och så är det ju pysselrummet som är evighetsprojektet. Förhoppningsvis kommer det bli klart, det vore så roligt om hela huset äntligen lyckades bli färdigt för det har det ju faktiskt inte blivit sen vi flyttade hit. Om man siktar mot stjärnorna så når man väl trädtopparna, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar