fredag 20 april 2012

Frajdäj

Idag är det verkligen en riktigt grå dag. På alla sätt. Men jag har i alla fall käkat lite chokladbollssmet och det lättar ju lite. Gott om inte annat. Ute skiner solen med sin frånvaro, det är snöblandat regn och jag är fortfarande förkyld och psyket blir väl kanske inte precis bättre. Nu har det dessutom gått nästan en månad sen min sista ECT-behandling och det kan ju förstås påverka. Som tur är ska den ansvarige för det hela ringa upp mig idag och så får vi se hur vi gör nästa vecka. Förutsättningen är då, såklart, att jag inte är febrig.

En roliga sak som har hänt - mitt bankkort har blivit skimmat (stavning?). Så. Dags att kontakta polisen igen, printa lite listor på transaktioner och gå till banken och fixa så att jag får tillbaka pengarna.. Jag har i alla fall fått ett nytt kort, så det är ju bra, förhoppningsvis kommer de inte att kunna använda det. De handlar inte om så stora belopp, vilket ju är tur, det är väldigt bra att banken har såpass mycket koll ändå, men lite läskigt är det. Jag använder ju i princip alltid kort, det är mycket sällan jag tar ut kontanter, på gott och ont naturligtvis. Jag tror dock inte att jag kommer ändra på det, det är så himla praktiskt med kort, men, jag ska i alla fall kolla igenom transaktionerna lite mer noggrant hädanefter.

1 kommentar:

  1. Men fu så otäckt att kortet blivit skimmat, det är min fasa. Hoppas det löser sig!!! KRAM KRAM

    SvaraRadera