onsdag 18 april 2012

Nu tänkte jag faktiskt uppdatera lite

Som ni vet deltar jag ju i Beas utmaning och tanken är ju att jag ska visa bilder på det jag lyckats åstadkomma. So far är det bland annat: två kort, fyra jordgubbar, ett par converse, tre dammsugare och två chokladbollar. Men. I vanlig ordning (känns det i alla fall som nu) så fungerar inte telefonen som den borde och det går därför inte att ladda över de grejer jag tänkt att jag skulle visa och som jag bara har på just telefonen. Jag ämnar dock försöka genom att blogga via bloggers app till telefonen och då, kanske det kan fungera. Det viktiga är dock: jag har inte alls legat på latsidan!

För er som följer mina bravader på ansiktsboken så är det heller ingen nyhet att jag har blivit förkyld. Jätteroligt. Jag insjuknade ju tydligen direkt när vi kom hem, ungefär på väg hem från Arlanda kan man väl säga. Låg däckad hela helgen, kände mig aningen piggare i måndags och igår, nu däremot känns det inte bättre alls. Jag har också hört, från flera håll, att det är någon typ av förkylning/influensa som går, där folk blir sjuka, känner sig bättre för att sedan återigen ramla ner i förkylningen. Jag hoppas verkligen att jag, i så fall, nu är nere för räkning för sista gången (jag var ju sjuk innan vi åkte också) den här perioden. Lite ny energi och friskhet vore ju toppen!

Jag har också fattat ett beslut idag, nämligen att jag - när jag blir frisk då - på vardagar ska ta mig upp ur sängen senast klockan nio. Ett lyxproblem för många, dock inte för mig. Till en början tänker jag (tre veckor ungefär, jag har hört att det tar ungefär så lång tid att skaffa sig en vana) bara se till att gå upp den tiden, sen är det helt valfritt vad som sker under dagen. Efterhand är väl min tanke att jag ska kunna lägga på någonting per dag som jag ska göra. Jag har ju faktiskt redan någonting att göra tre dagar i veckan, så det är inte någonting större, men i alla fall. Kanske man borde lägga in en halvtimmes vila också, mitt på dagen, efter lunch. Det är nog rätt effektivt tror jag. Att lära sig vila är inte så lätt som man tror...

Sen undrar jag, om det är någon som vet hur man gör om man vill låsa ett inlägg här i bloggen? Alltså, ett enskilt inlägg, inte hela bloggen. Går det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar