söndag 29 april 2012

Vilken tur!

Det ÄR en förkylning till! Fantastiskt! Jag får åtminstone igen att jag säger att jag aldrig blir förkyld - flera gånger om! Yes! Jag undrar om det beror på att jag inte vilat upp mig ordentligt? Kommande veckan ska jag därför vila helt och hållet - inte flaxa iväg på några långpromenader, inte tänka att "jo, men nu känns det bra, nu kan jag hoppa iväg en sväng dit och dit", det ska enbart vara lugn och ro. Givetvis ska jag iväg på de saker jag brukar göra, annars känner jag att jag kommer krevera rätt snabbt, men utöver det - vilavilavilavila.

Idag ska vi bege oss till Falköping - det var länge sen vi var där, vi får se om vi stannar över natten, antagligen inte för det är alltid skönast att vara hemma när man inte mår så bra, men det känns inte för jobbigt att åka dit en vända i alla fall. (Och det är ju faktiskt lugna puckar där, vi ska bara umgås och käka smörgåstårta).

Igår var det ju vår roliga dag! Tyvärr kände jag mig ju lite risig framåt kvällen, men vi var i alla fall och bowlade - det var roligt! Man borde ju göra det oftare, konstaterade vi båda efteråt. Det började inte så bra för mig, jag lade klotet i rännan ungefär tre-fyra gånger (och då menar jag alltså båda chanserna man har per gång) innan jag lyckades få in en träff, men sen gick det i alla fall rätt bra - det gäller att låta klotet göra jobbet. Vet jag nu. Vi hade tänkt oss ut och käka på kvällen men sen kom vi överens om att vi skulle köpa en grill istället - det blir ju ändå billigare än att käka ute, räknade vi ut, eftersom vi inte köper någon lyxgrill - så det gjorde vi. Peter skruvade och grejade, Flisan hjälpte till litegrann med alla skruvar, och när allting var klart? Då började det regna ordentligt! Yes! Så nu står grillen snyggt placerade vid altandörren, med kol och tändvätska. Kanske kan vi inviga den i morgon, då är det ju ändå Valborg, då är ju just eldar ett viktigt inslag tänker jag. (Och, kom jag just på, det är Elsas födelsedag! Sex år är hon nu minsann - man kan ju undra hur det gick till, det är ju inte som att man själv känner att man har blivit sex år äldre på den tiden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar