onsdag 25 april 2012

Idag skriver jag väl ett inlägg

Hm..

Svårstartat. Jag har inte blogg-kommit igång efter semester och sjukdomar känner jag. Det måste kännas fruktansvärt tungt för alla er, upp till hela 20 läsare! Ni går med knänarna i marken, gråter floder och sliter ert hår och kan inte sova.. Men, för att ni ska bli glada ska jag nu berätta att jag har skrivit ett surtantsmail igen! Jovisst! Denna gång till ett företag som jag beställt garn ifrån. Jag beställde strax efter syfestivalen, i februari någon gång. Ett par veckor in i mars hade det fortfarande inte dykt upp, så jag mailade och frågade och fick svaret att garnerna skulle komma in vecka 12 (vilket det inte stod någonting om när jag beställde, men okej). Sen trodde jag att jag mailat till fel ställe, så jag skämdes lite över att jag blivit så irriterad och skickade ett nytt mail (som ändå var till samma adress, så jag hade ju inte gjort fel från början ändå) och då fick jag beskedet att leveransen blivit lite försenad men att garnerna skulle skickas till mig under vecka 14. Noterbart är att de garner jag beställt "fanns i lager" enligt webshopen, och då tror man ju naturligtvis att de finns att tillgå. Som alla vet, så är vi nu inne i vecka 17 och fortfarande har det inte dykt upp någonting som ens liknar garn och idag fick alltså Åsa "the sour lady" göra en insats. Jag hoppas kunna häva köpet eftersom jag inte riktigt tycker att de levt upp till målet. Det står att man kan häva köpet om man inte tycker att man är okej med det leveransförslag man fått. I själva bekräftelsen så står det under den kolumnen 1210, jag tänker då att det betyder år 12 vecka 10. Det skulle också kunna betyda månad 10, och i så fall så har de ju förvarnat, men det känns inte så rimligt om man beställer i februari. Det skulle ju också kunna betyda att det ska dyka upp efter vecka 10 och då har de ju, i praktiken, också förvarnat. Eftersom jag fått besked om att det är försenat både en och två gånger så känns det ju dock rimligt att det betyder vecka 10. Notera bara att det inte är DE som hört av sig till mig för att tala om att det blivit förseningar utan det är när JAG har hört av mig för att jag inte fått några varor som de talat om det. Avslutningsvis skrev jag att om köpet inte gick att häva så förväntade jag mig kompensation, helst i form av rabatt på priset.

Jorå. Tanta' ho' kan ho', räjäler kvenna.

1 kommentar:

  1. De va värst! vekka kvenna! Inge vidare service på de deringa stället! Hoppas du får´t gratis nu! =)

    SvaraRadera