tisdag 20 november 2012

20 november

Snart är det bara en månad kvar hörrni! Och gissa vad? Jag har blivit förkyld! Inte roligt, det kan jag säga. Min make hade en ruskig hosta och sen fick han feber och tydligen är det influensan som drar förbi just nu. I helgen ska vi ju åka till Göteborg och Jul på Liseberg, bland annat, så jag hoppas verkligen att jag blir frisk - och att det inte blir snöoväder - tills dess, eller om inte, åtminstone lite piggare. Lite glädjande är det ju i alla fall att man nästa vecka får börja plocka fram ljusstakar och sådant, det blir lite ljusare och vänligare med ens.. Jag har hittat snygga julstjärnor som jag vill ha (bland allt annat jag vill ha i julväg):

bild från mollyshus.blogspot.se

Det är inte en så bra bild, men ni ser ju stjärnorna däruppe, röd med vita prickar eller tvärtom, vit med röda prickar. Jag har tänkt ut att de kommer att passa perfekt i vårt sovrum, speciellt när jag sytt ett par röda gardiner.. (krävs bara att jag har en symaskin, men det kan jag nog lyckas låna en). De kostar 79 kronor/styck vilket jag tycker är okej, jag har sladdar och sånt hemma, men jag tror ändå att jag väntar till efter helgen, jag kan ju kanske hitta något ännu bättre i stora staden!

1 kommentar:

  1. Wow så läcker stjärna, luran sa just att hon inte ville ha si nvita utan just en röd med vita prickar.... lvoade att se vd jag hittar i morgo ndå jag åker till staden å shoppar... Trevlig helg <3 KRAM

    SvaraRadera