torsdag 22 november 2012

Mörker

Alltså, jag gick upp sent idag, lite drygt vid 11-tiden (jag ska ju kurera mig inför helgen har jag tänkt), redan då var det ju mörkt!! Eller, inte mörkt mörkt men jag var ju tvungen att tända lampan i köket för att kunna läsa tidningen ordentligt - och det är ändå en hel månad kvar tills det vänder!! Jag är väldigt glad och tacksam över att det är dags för ljusstakar och stjärnor och allting annat mysigt, nästa vecka, i det här dunklet står man ju inte ut! Hade vi varit hemma i helgen är jag inte helt säker på att jag låtit bli att plocka upp allt, och då är jag ändå väldigt strikt med att julpynta, för att få lite ljus i tillvaron.. Så, nästa vecka kommer det att bli storstädning (t.o.m. pysselrummet ska få sig en omgång) av, ett rum om dagen tänker jag blir lagom (källaren undantaget även om det är där det behövs en riktigt rejäl stor storstädning) då blir allt klart till nästa fredag vilket ju är helt perfekt! En vän la upp sitt schema över julveckorna på instagram, jag blev lite inspirerad faktiskt, jag tror jag ska hitta på någonting i den stilen - och försöka övertyga mig själv om att det inte är hela världen om det skulle spricka. Återkommer i frågan, kanske i min julblogg.

Ett annat mörker är min telefonstatus. Ni kanske minns att jag hade problem med min förra telefon och därför köpte en ny (billig och jag tänkte att den åtminstone kunde fungera tills jag kunde byta via abonnemang osv.) - nu är den telefonen inne på sista versen kan jag säga, igår kunde jag inte ringa ifrån den - helt okej ändå, när man i alla fall kan svara. I morse kunde jag också svara men nu är det tyvärr omöjligt. Peter ringde och jag försökte svara - jag kunde dra svarapilen men det blev inget svar, det bara fortsatte ringa, det gick inte att få upp lägga-på-knappen men när jag lyckades stänga skärmen så la den på. Att ringa upp gick ju inte, men det visste jag ju (men testa ska man ju göra) så det enda som nu fungerar (än så länge) är att smsa och jag tror surfen funkar också. Så, nu har jag beställt ny telefon, bytt operatör (telia har inte bäst mottagning i den här stan) och hoppas på det bästa, dvs. att den kommer i början av nästa vecka. Eftersom jag har en ajpädd så ville jag ju (trots att det var problem med min ajfån (som nu för övrigt fungerar väldigt bra enligt min lillebror som fick den)) eftersom man kan använda dem tillsammans (åtminstone så har jag förstått det så) vilket ju vore roligt, maximal användning osv. Jag är inte säker på att jag kommer förstå hur det fungerar och jag känner mig väldigt mycket som en prylbög, men tja - det är som det är. Det var en bra kamera i alla fall och det tycker jag är väldigt positivt eftersom jag ju fotar en del som ni vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar