tisdag 20 november 2012

Vernissage

Igår hade jag vernissage! Fattar ni? J A G hade vernissage! Det är förvisso ingenting exceptionellt med det egentligen, det är liksom inte på värstinggalleriet (eller ja, jag vet ju inte om det ens finns ett sådant i den här stan, men det är i alla fall inte på biblioteket) utan i Ovala rummet på folkhögskolan. Det som är utställt är fotografier ifrån vår New York-resa, så har jag skrivit lite texter och dessutom fick jag nu idag ditsatt ett kompendium med restips eftersom jag skrivit ett sådant till hon som jobbar i köket på skolan och rektorn fick syn på det och ja, ni fattar ju själva. Dessutom blev jag intervjuad av en journalist på Tranåsposten, det är en tidning som kommer ut en gång i veckan - men lite exklusivare (såklart, jag är ju med) än den vanliga tidningen som det inte står någonting i. Jag slogs av, när jag pratade med journalisten att jag blivit g r y m t social på äldre da'r. Jag har alltid varit väldigt blyg och knappt vågat säga någonting om inte någon frågat mig (fast jag har å andra sidan pratat desto mer när jag umgåtts bland vänner) och helt plötsligt pratar jag hur ledigt som helst om lite av varje. Det hade jag aldrig i livet trott att jag skulle klara av när jag var liten och imponerades av att folk klarade av att ringa till olika ställen för att fråga saker.. (Paradoxalt  i sammanhanget är att vi någon gång på högstadiet fick i uppgift att skriva om vårt drömyrke och där ingick att ringa och intervjua någon som jobbade med det. Jag skrev om just fotograf-jobbet men vågade verkligen inte ringa någon fotograf så jag hittade på en intervju och hoppades på det bästa. Det gick bra, men ändå, den stackars fotograf jag intervjuat om jag varit modig nog hade knappast hängt upp sig mycket på det, bara svarat och sen glömt bort det - så funkade ju dock inte min tonåriga hjärna..)

Jag hade tänkt lägga in en bild från mitt instagram här, men jag fattar (som vanligt) inte hur jag ska göra så ni får länken här: http://instagram.com/p/SDO3AnyCkO/ (Erikaaaaa - kan du hjälpa!?!?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar