fredag 30 november 2012

Nästa december

..och jag har inte städat en millimeter av det jag hade tänkt i början av veckan. Det har varit så mycket annat helt plötsligt så tja, nu har det inte blivit alls. Först tänkte jag ju att allt skulle ha varit färdigt tills idag så att man kunde sätta upp stjärnor och annat, det är liksom speciellt att göra det just när man städat hela huset, men nu vet jag inte - jag är lite inne på att faktiskt strunta (lite) i mina principer och hänga/ställa upp stjärnor och ljusstakar ändå. Resten får ju vänta såklart, men när det är färdigstädat så kommer det åka upp, man måste ju njuta av allt juligt tycker jag. Det är så kort tid man har det framme så varför inte dra fram det lite eftersom? (Principen om julgodis och julmat får dock finnas kvar, det är ju ingen poäng med att äta knäck hela december (fast jag åt ju upp den jag köpte på Liseberg förstås) så att man tröttnar, ej heller julskinka - den ska förtäras tidigast den 23e om ni frågar mig).

En fråga som inte alls handlar om julen överhuvudtaget är denna: varför är OCR-numren så himla långa? Det står ju på fakturorna "om du vill betala på annat sätt, var god ange faktura-/OCR-nummer". Jag vet att det finns de som fortfarande betalar med sådana där blanketter som man gjorde förr, men jag inbillar mig att många gör det via nätet. Kanske är det annorlunda med e-faktura, det har jag i faktiskt aldrig noterat (autogiro är förvisso bra på det sättet, men man kanske inte vill ha autogiro på allt), men ändå, något sätt måste det ju finnas att använda för att slippa räkna nollor och siffror i flera meter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar