tisdag 9 november 2010

Det är väl dags att göra ett inlägg i den här bloggen också!

Har varit lite seg med det, den senaste tiden, dels för att jag har haft fullt upp med resa till Stockholm och Syfestival och därefter helt sönderkörd och totalslut. Idag känns det dock lite bättre - åtminstone vad gäller tröttheten. 

Om någon har missat det, så kan jag tala om att det är snö och klass 2 varning utfärdad. Jojo. Man hänger ju med ändå (trots tröttheten). Det betyder att snön yr häromkring. Eftersom jag behöver bilen i eftermiddag fick jag köra maken till jobbet - väldigt härlig, oplogat och mysigt. Givetvis mötte jag plogbilen på väg hem igen, men, det var ganska så okej ändå tycker jag, väglaget alltså. Det är fascinerande att vid just den här typen av väglag så håller folk hårt på avståndet mellan bilarna (vilket ju är jättebra) medan de, i vanliga fall, gärna ligger en halv centimeter i från baklyktorna, man undrar varför de tror att bromssträckan är kortare i samma hastighet när det är barmark (okej, ja, det blir väl lite mer glidsträcka med snö kanske). En bra sak dock: fler har reflexvästar! Me like! Man ser människor mycket bättre! Mitt boendestöd berättade för mig att det finns reflexspray för djur - det hade jag inte en aning om faktiskt, men det vore ju praktiskt om man kunde spraya dem på alla djur, inklusive älgar, vildsvin, rävar, vargar, björnar och rådjur - det vore ju fantastiskt! 

 för en vecka sen såg det ut såhär om man såg ut genom altandörren..

 ..idag är utsikten något förändrad :-)

 Utsikten ut mot sjön (man ser att de stora mörka molnen på väg)


På alla bilderna (utom den översta såklart) snöar det ganska mycket ute, men det syns såklart inte - nu vet ni dock att ni ska lägga till lite dis när ni ser dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar