måndag 29 november 2010

å snöflingera di fallöär

(Västgötskt så det förslår - eller hur? Att skriva ut faller så som det låter är dock svårt, så det där är en litet, tja, försök att åtminstone närma mig uttalet)

Så har jag nu klätt bloggen i vinterskrud. Jag är rätt nöjd - ni får väl tycka vad ni vill. Luften är fri så att säga.

Kanske har ni nu under helgen funderat över hur det egentligen har gått med städandet och ommöblerandet (om ni inte läst min andra blogg och därför har full koll).. Jag kan tala om att det inte är färdigstädat och färdigplockat. Man tror alltid att det ska gå fortare än vad det faktiskt gör och jag är lite besviken (på mig själv) över att allt inte är klart än. Att sova i det svala rummet är skönt, det är nästan lite kallt, men jag tycker: bättre för kallt än för varmt. Är det för kallt kan man ju alltid ta på sig ett extra täcke. Man skulle kunna säga att det värsta är att vi har flyttat alla pysselsaker och jag vet inte vad allt har tagit vägen - det är ju en del som bl.a. skulle tjäna som pynt av adventsljusstakarna - som tur är hade jag ställt mossan ute och den var djupfryst nu när jag tog in den så, som vi brukar säga här på landet, inget ont som inte har något gott med sig! I morgon kommer dessutom boendestödet så då ska vi nog lyckas plocka ihop en del av allt. Det är planen.

En annan plan jag och en vän hade för morgondagen - en pysselkväll i en hobbyaffär - blev inställd. Som tur är så hindrar ju inte det att man tar en fika, så det blir det istället. Jag ska också passa på att klippa ur min (svamp)frisyr. Nu är det nog sådär två månader sen sist och det växer som ogräs! Som tur är har jag 100 kronors rabatt nu vilket givetvis är toppen såhär med julmånaden i antågande.

Nu är kaffet klart, så nu måste jag avrunda!

3 kommentarer:

  1. Mysig bloggskrud! Nä, det var lite synd på pysselkvällen men det är ju sällskapet som är det viktigaste;) Jag klippte och slingade håret idag...ringde i morse och fick tid i em..fast inte på The Look. Klippte mig senast i augusti så det började bli lite tovigt. Ses i morgon kåmpis!

    SvaraRadera
  2. Jag måste oxå klippa mig, men här finns ingen rabatt inte. Bah!

    Kissemissar är bland det bästa som finns! Här om kvällen roade jag mig med att titta på när hon lekte med en tomatkvist. Mycket bättre underhållning än TVn!

    Kramis

    SvaraRadera