torsdag 18 november 2010

Harry Potter är min hjälte!

Jag vet inte vad jag ska göra när sista filmen är slut så att säga.. Den film jag såg igår var jättebra tyckte jag! Två och en halv timme kändes som en halvtimme och ja, jag ÄLSKAR Harry Potter!! Böckerna och filmerna är en trygghet i tillvaron som består av kaos - man har alltid Harry, Ron, Hermione och resten av karaktärerna. De är mina vänner! (Och någonstans så när jag ett litelitetlitet hopp om att jag också är en trollkarl som borde få gå på Hogwarts). Lite nördig kände jag mig dock när jag lyssnade på de andra besökarna som sa saker som var uppenbart felaktiga för vem som helst som levt ett liv med Harry. Hela filmen är fantastisk, den är svart, mörk det är mycket ondska, men man lyckas ändå få till de små roliga guldkornen på ett helt otroligt sätt - mitt i det mörka dyker de upp och visar karaktärernas jag när de inte plågas av dödsätare, Voldemort och allt annat ont. Klockrent. Jag ger filmen betyget 6 trollkarlshattar av 5 möjliga!

1 kommentar:

  1. Hm, vet ej om min kommentar kom med, men oj så gärna jag vill se denna Harry film, men lär dröja innan den hittar hit till obygden i norr *suck* KRAM!

    SvaraRadera