fredag 12 november 2010

Helgplaner och bilproblem

Idag bär det av till Eskilstuna. Det är ju som bekant fars dag på söndag och således blir det firande! Vi har inte varit där sen i somras, så det känns som om det är på tiden nu faktiskt. I morse skjutsade jag Peter till bussen (han ska nämligen spendera dagen i Stockholm med ett gäng elever, så han dyker upp i Etuna framåt kvällen) och när jag for hem igen var det inte helt enkelt att ta sig uppför vår backe. Backen tillhör de där riktigt branta exemplaren som liksom inte riktigt är lämpade för snorhalt, tinande, snömodd så jag höll på att (eller höll på och höll på) fastna redan i början av backen. Till slut (när jag halvt om halvt backat rakt ner i diket så jag hade ju inte kunnat backa tillbaka och in på den lilla "in case of"-parkeringen) lyckades jag dock pressa upp lilla bilen och det gick finemang - om än väldigt långsamt - i slutändan. Jag är glad över att det är E4 åtminstone en tredjedel av vägen, resten är stora och bra vägar. Me like.

Nu: packning, duschning och avfärd!

1 kommentar:

  1. Här kanske? http://forskningochmedicin.vr.se/knappar/tidigarenummer/innehallnr12008/epigenetikenstyrvaragener.4.42ae4ed4118c2a7eb1c8000315.html

    SvaraRadera