fredag 10 juni 2011

Gnäggskratt för Mugglarna!

Naturligtvis var episoden med den fortcyklande cyklisten inte en verklig episod vad det verkar. Peter berättade igår att hans kollega hade sagt att det var en kille som blivit stoppad för att han inte haft säkerhetsbältet på sig när han körde bil men inte vågade tala om det för sin pappa. Pappan var tydligen journalist och då tycket grabben att det var mycket snitsigare att säga att det var pga. speedcykling som han fick böter. Logiskt? Sådär, om ni frågar mig.. DN rapporterade också att de pratat med polisen, som inte hade hört någonting om någonting sådant. Nu känns det alltså okej att gå längs Storgatan igen (tur för mig, för jag ska dit snart).

Igår bokade jag biljetter till årets happening - efter New York såklart - nämligen den sista Harry Potter filmen. Den där det slutar. The last fight. Del två släpps den 13e juli och vi ska se första delen på kvällen innan, därefter en timmes paus innan de startar sista delen 00:01. I 3D dessutom. Självklart vet man hur det slutar, i alla fall om man läst böckerna, men i och med det så vet man att det finns mycket att lägga krut på i en film. Lite deppigt är det ju förstås, tycker jag, att det liksom blir den sista, sista filmen. Jag känner likadant med böckerna, man vill inte att det ska ta slut - eller som min syster säger: "det känns som man förlorar en vän". Och någonstans, vilket jag säkert har skrivit förr, när man liksom ett hopp om att det faktiskt finns ett Hogwarts, att det faktiskt finns en riktig Harry Potter. För det vore den ultimata godheten. Eller ja, någonting i den stilen.. Jag skulle gärna vilja ha en egen liten Dobby till exempel.

Jag färgade förresten också håret igår. Har länge velat ha en sån där intensiv röd färg och det har jag nu! Det blev faktiskt väldigt bra tycker jag, inte riktigt så eldrött som på förpackningen (och det kanske var tur) men ändå väldigt intensivt. Dock bör jag nog försöka att måla mina små (buskiga) ögonbryn i en mörkare nyans för att det ska se snyggare ut. Ögonbrynspennan är nog en av de uppfinningar i sminkväg som jag verkligen gillar, lätt att ta med sig, enkel att använda och det blir snyggt med bara några få handrörelser - pröva du också! (Borde jag inte arbeta i reklambranschen?)

Över och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar